Alt Çene Eklemi ve Yüz Ağrıları - İstanbul Dental Center

Alt Çene Eklemi ve Yüz Ağrıları

Kulağın ön bölgesinde, çene eklemi, yüz ve boyun kaslarında ve şakaklarda meydana gelen ağrılardır. Son dönemde sıklıkla karşımıza gelen rahatsızlıklardandır.

ÇENE EKLEMİ VE YÜZ AĞRILARI HAKKINDA EN ÇOK MERAK EDİLENLER

Çene eklemi ve yüz ağrılarının nedenleri nelerdir?

Çenenin travmaya maruz kalması, uzun süren ve ağzın çok açılmasını gerektiren diş tedavileri, diş sıkma veya diş gıcırdatma, dudak veya yabancı bir nesneyi uzun süreli ısırma alışkanlıkları, alt ve üst çene ilişkilerinin normal olmadığı durumlar, çok sayıda diş çekiminin yarattığı yeri protezlerle doldurulmayan çenelerdeki boşluklar vs. en sıklıkla rastladığımız nedenlerdir.

Çene eklemi ve yüz ağrılarının belirtileri nelerdir?

Kulağın ön bölgesinde, çene eklemi, yüz ve boyun kaslarında ve şakaklarda meydana gelen ağrılar olarak belirlenebilir. Bu ağrılar yavaş yavaş veya aniden gelişebilir. zamanla çok şiddetlenebilir. baş ağrısı, migren ve nevraljik ağrılarla karıştırılabilir. Ağrı belirtilerinin dışında kısıtlı ağız açılması, alt çene deviasyonu, çene ekleminden gelen değişik sesler, çene kilitlenmesi, alt çenenin tek yöne doğru kayarak açılması ve çiğneme zorlukları sıklıkla görülebilir.

Çene eklemi ve yüz ağrılarının tedavisi nasıl yapılır?

Tanının doğru konması önem taşır. Konservatif tedavi olarak ortopedik apareylerin gece plaği (splint) uygulaması, fizik tedavi metodlarının kullanılması ve hastaların eğitilmesi ile bu rahatsızlıkların %85 den fazlası başarı ile tedavi edilebilmektedir.